תחבורה ומעברים ביבשת | מוציבאס
אוטובוסים, שאטלים, רכבות ומעבורות בדרום ומרכז אמריקה
בחרו נושא - תחבורה בקליק | מעברים בין ערים ומדינות | סוגי מושבים | טיפים חשובים לנסיעה באוטובוס | קווים ומסלולים מסוכנים
אוטובוסים, שאטלים, רכבות ומעבורות בקליק
לרשותכם אתר תחבורה שמציע אוטובוסים, שאטלים, רכבות ומעבורות ברכישה אונליין ללא צורך לגשת לטרמינל. שיתוף פעולה מבית אתר מוצילר ואתר הנסיעות היבשתיות הגדול בעולם BookaWay. שירות לקוחות מהיר בווטסאפ לאחר הרכישה (באנגלית ועל ידי בוק-א-וואי).
אפשרויות תשלום בכרטיסי אשראי |
שירות לקוחות בווטסאפ לאחר רכישה (אנגלית) - לחצו לשירות לקוחות
שימו לב - במהלך אוגוסט וספטמבר 2024 יתווספו לכאן ולעמודי המדינות רשימת ערים מלאה וכל אפשרויות המעברים ביו הערים - באוטובוס, שאטלים, מעבורות, מוניות, טיסות ועוד. אנחנו נעדכן כאן בעמודי המדינות בהקדם.
בכל נסיעה תוכלו לבחור מספר סוגי מושבים (קלאסים) אשר מציינים את רוחב המושב וכמה הזוית המקסימלית שתוכלו להוריד את המושב. הקלאסים נעים ממושב רגיל עד מיטה מלאה. לכל חברה יש את ההתאמות שלה למושבים ולכן אין זהות מוחלטת בין החברות. חלק מהחברות מספקות גישה לחשמל, USB, מסך טלויזיה ועוד.
מושב רגיל - מושב רגיל ופשוט לנסיעות קצרות, המושב יורד מעט אחורה ומתאים לנסיעות קצרות.
מושב 140 (גם 150-130) - מושב שיורד 140 מעלות, רחב יותר ונוח ממושב רגיל וטוב לנסיעות של מספר שעות. (לחצו למושב לדוגמא).
מושב 160 - מושב שיורד 160 מעלות ונחשב לחצי מיטה " סמיקאמה", רחב יותר מקודמו והמושב נוח מאוד ומתאים לנסיעות ארוכות. (לחצו למושב לדוגמא).
מושב 180 - מושב שיורד 180 מעלות ונחשב למיטה "קאמה", זה המושב הנוח ביותר ומעולה לנסיעות ארוכות. (לחצו למושב לדוגמא).
מושבים שיש להמנע מהם - רצוי להזמין מושב במרכז האוטובוס ורחוק מהשירותים. המושבים ליד השירותים זולים יותר וחשוב להמנע מהם בשל התנועת נוסעים, רעש וכן ריחות שיוצאים מהשירותים.
התנהלות בטרמינל (חשוב מאוד) - אין לעזוב את המזוודה/מוצילה ללא השגרה אפילו לא לשניה אחת, עליכם להחזיק בה כל הזמן ולא להוריד את התיק הקטן מהגב. עזיבה של הציוד עלולה להוביל לגניבה שלו תוך הסחת דעתכם. אם מקומי פונה אליכם לשוחח עליהם להחזיק בתיקים טוב כי לעתים מדובר בפעולת הסחה לצורך גניבת ציוד - לדוגמא: מקומי יגש אליכם ויראה לכם קקי של יונים על הכתף ויבקש לעזור לנקות את זה בזמן שחברו מכייס אתכם.
התכוננו לעיכובים - שעת ההגעה המוצהרת הנה המלצה בלבד. ישנם עיכובים שאינם תלויים בחברת האוטובוסים וסיבות נוספות למה הנסיעה אורכת יותר ולכן הזהרו בהזמנת טיסה או אטרקציה זמן קצר לאחר צפי שעת ההגעה.
ציוד בבטן האוטובוס - דאגו להעזר בכיסוי מוצילר, לקשור את המוצילה/מזוודה לתיקים הנוספים של החברים עם כבל ייעודי מברזל וכן שיהיה קשור לאחד מהברזלים אם מתאפשר שבבטן האוטובוס. אם מתאפשר לכם לבחור מקומות ישיבה ליד תא המטען כך תוכלו לראות בזמן עצירות אם מישהו מוריד תיקים.
ציוד שאתכם במושב - הציוד שבתיק הקטן צריך להיות עליכם כל הזמן. על הרגליים או בין הרגליים וזאת רק אם אין גישה מלמטה בין הכסאות אל התיק. אין יש גישה ו/או אתם חייבים לשים את התיק בתא שמעל, שמרו על הציוד היקר לכם עליכם. אל תשאירו ציוד ללא השגחה ולו לרגע אחד.
אל תתפתו לחברות זולות - ישנן חברות זולות שרמתן נמוכה מהחברות האיכותית וזה יתבטא באיכות הנהגים, שמירה על הציוד, תחזוקה, נהג אחד במקום 2 נהגים בנסיעות ארוכות ועוד. החברות האיכותיות הן גם היקרות ביותר.
קווים ומסלולים מסוכנים
קו לימה קוסקו (פרו) - מסלול של 20 שעות שעובר באיקה (נסיעה מאיקה לקוסקו או מקוסקו לאיקה זה אותו מסלול של לימה) נחשב למסלול מסוכן בשל הפיתולים ונסיעת הלילה. בחרו במסלול זה את החברות האיכותיות דוגמאת קרוז דל סור או סיבה שלהם 2 נהגים. ניתן ואף רצוי לקחת טיסה בקו זה.
קו קוסקו מאצו פיצו (פרו) - נסיעה זאת אפשר לעשות בוואן או רכב פרטי לאורך חלק משמעותי מהמסלול מה שמוזיל אותו לעומת רכבת. המסלול מסוכן ברכב ולכן העדיפו רכבת על פני תחבורה אחרת. לחצו לפוסט עם דיווח על תאונה.
קו לה פאז רורהנבאקה (בוליביה) - בזמן גשמים המסלול הופך למסוכן מהרגיל וניתן לקחת טיסה כאשר גשום במסלול.
דרך המוות (בוליביה) - מסלול זה סגור לנסיעה ברכב או תחבורה ציבורית אולם פתוח לנסיעה באופניים או טרקטורונים ויש לנקוט במשנה זהירות במסלול זה.
קו קרטחנה סנטה מרתה (קולומביה) - מסלול זה עובר בקו החוף והיא המסלול הבטוח ולחלופין עובר בכפרים שם התקבלו דיווחים על שודים ולכן וודאו מראש כי המסלול עובר בקו החוף. לחצו לפוסט עם דיווח על השוד.
קו בוגוטה מדג'ין קאלי (קולומביה) - באיזור בין שלושת הערים התקבלו דיווחים מועטים על שודים בנסיעות לילה ולכן רצוי להעדיף נסיעת יום או טיסה באיזור זה.
קו מונטניטה גואיאקיל מנקורה (אקוודור) - נסיעה ממונטניטה או גואיאקיל לעבר מנקורה בנסיעת לילה. ישראלים דיווחו על שוד בקו הזה ולכן העדיפו נסיעת יום. לחצו לפוסט עם דיווח על השוד.
קו איגואסו צד ברזיל לפלורה | סאו פאולו | ריו (ברזיל) - בקו היוצא מהאיגואסו התקבלו דיווחים על שודים בנסיעות לילה וזאת בשל מקומיים שעושים קניות באורוגואי ותיירים עם כסף. קחו נסיעת יום או טיסה.
קארטרה אוסטרל (צ'ילה) - מסלול זה חלקו כולל דרכי עפר, קרח על הכביש, שלג, בורות וסלעים. חברות האוטובוסים או הוואנים הפרטיים מנוסים ומכירים את המסלול ולכן אתם אינו מסוכן. נהיגה ברכב פרטי או ג'יפ באופן עצמאי הנה מסוכנת אם אינכם שומרים על מהירות נמוכה. מהירות גבוהה עלולה להביא להתהפכות או תאונה.
צד קריבי לסן כריסטובל (מקסיקו) - דיווח על שוד במסלול בנסיעת לילה בשנת 2022. רצוי לשקול לקחת טיסה בקו הזה או נסיעת יום.