• Show Image
  • Show Image
  • Show Image
  • 04bright
  • Show Image

01bright 01bright

01bright

חשיבות משרד הנסיעות והסוכן האישי , והיכולת להנפיק כרטיסים פיקטיבים

הסוכן האישי הוא "פריט" חשוב מאוד לטיול. ולא מדובר בסוכנת הנחמדה של איסתא או ההיא מאופיר טורס. מדובר בסוכן שזמין במייל כל הזמן וגם בשישי ושבת. סוכן שמכיר אתכם באופן אישי על מנת שיוכל לרכוש עבורכם כרטיסי טיסה ולבצע שינויים בלי הצורך לשלוח פקסים ולחתום ובכל מיני מקומות וחשוב מכל (כרטיס פקטיבי) - סוכן שיכול ומוכן לבצע לכם שמירות כרטיסים (רזרביישנס) ולשלוח לכם למייל על מנת שתוכלו להשתמש בהם במעבר בין המדינות.  במה מדובר ? אחת המלכודות הכואבות ביבשת היא המעבר בין המדינות בטיסות המחייב כרטיס טיסה יוצא ממדינת היעד מה שברוב המקרים אין לכם וגם לא בא לכם לקנות מסיבות כלכליות. להרחבה בנושא רצוי לקרוא את המדריך בנושא "חובת הצגת כרטיס יציאה, כרטיסי טיסה פיקטיבים".

סיפור קצת שימחיש לכם את חשיבות הסוכן האישי :

באוקטובר 2010 טסנו (צוות האתר) לפרו לביקור ביבשת, הכרטיס טיסה היה עם חברת "איברייה" הספרדית. הטיסה הייתה ב 4:30 לפנות בוקר. 24 שעות לפני החליטו הספרדים להשתגע ולקיים את השביתה שעליה הכריזו שבועיים לפני (כולם היו בטוחים שהשביתה לא תצא לפועל).

מהבוקר נכנסנו למצב של חוסר ידיעה, שעות הערב הגיעו וזה בדיוק הרגע בו הסוכנות שרכשנו בה את הכרטיס טיסה, סגרה את שעריה, כמו כל סוכנות אחרת שאתם מכירים. מרגע זה אין עם מי לדבר, הרי כולם הלכו הביתה. אז מה בעצם עושים? מתפללים לאלוהים ומחזיקים אצבעות.

ב 21:00 החלטנו להתקשר לחברת "איברייה" ולשאול אותם מה עושים לכל העזאזל והחברה הודיעה לנו כי נכון לאותה שעה לא ידוע מה הולך לקרות, רוב הסיכויים שהטיסה תבוטל ואין להם מה לעשות בנידון.  עוד הוסיף נציג "איבירייה" כי במידה והשביתה תתקיים, הכרטיס טיסה מתבזבז וזו לא אשמת חברת איברייה, ולא נקבל טיסה חלופית או את הכסף בחזרה.

השעה 23:30 בלילה, טלפון מחברת איברייה אשר מודיעים לנו כי יש שביתה והם ממליצים לנו לעלות על המטוס שטס מישראל לספרד ובמידה והשביתה תבוטל אז, יש סיכוי שנוכל להמשיך לפרו, ואם לא אז המטוס יחזור לישראל והלך הכרטיס.

מה אתם הייתם עושים – 5 שעות לפני הטיסה שלכם ליבשת? נאדה !

אין מה לעשות, אין עם מי לדבר, הסוכן כבר ישן ומנמנם לו מול הטלוויזיה.

החלטנו להרים טלפון אל מנהל הסוכנות (23:30) ולבקש את עצתו עקב המשבר החמור. במקום לצעוק עלינו "מה אתם מתקשרים כל כך מאוחר", התותח התיישב מול המחשב והתחיל לתקתק. הוא מצא כרטיס טיסה עם חברת KLM שהיה זול ב-80$, ביצע ביטול כרטיס טיסה לחברה הספרדית ולאחר שספגנו קנס של 150$ למעשה הוספנו רק 70$. בשורה התחתונה, הסוכן סגר כרטיסי טיסה ארבע שעות לפני הטיסה ודאג לנו שנטוס בראש שקט.

המקרה קיצוני אבל קרה מספר פעמים בעבר שחברות שבתו בעולם, שדות תעופה נסגרו בעקבות הר געש או התרעות לפיגועים, איחורים של טיסות קונקשיין וכו.

הסוכן האישי, ברוב המקרים זהה במחיר לסוכנויות הגדולות, הוא נכס אדיר ומומלץ בחום מאשר כל החברות הגדולות ששם אין באמת עם מי לדבר.

שינוי כרטיס הטיסה (בפעמים אחרות שביקרנו ביבשת) נעשה בעזרת מייל וסקייפ בלי להתאמץ יותר מדי לעומת תיזוז אל הסניף המקומי של חברת התעופה או לבקש מאימא להתקשר לסוכנות ממנה רכשנו את הכרטיס, בשעות שהסוכנות פתוחה – משימה לא פשוטה בכלל. וודאו שלסוכן שלכם יש תקשורת מחוץ לשעות המשרד, תקשורת בסקייפ, מייל ושהוא זמין בשעות הללו.

הרבה פעמים נראה כי מה שמעניין אותנו הוא מחיר הכרטיס ואנחנו לא מייחסים חשיבות לסוכנות נסיעות אותה בחרנו. המקרה הנ"ל מדגיש לכם את החשיבות של סוכנות טובה או סוכן אישי.

לכן חשוב לשים דגש על סוכנות הנסיעות ולא רק על מחיר הכרטיס, שירות איכותי יותר או גמישות בהחלפות כרטיס, מוכנות לעזור, מהירות מענה וכדומה. המחיר כמעט תמיד יהיה זהה עם תנודות מזעריות לכאן ולכאן ובדרך כלל מחיר הכרטיס גם מצביע על מיומנות סוכן הנסיעות למצוא כרטיסים זולים יותר, או על איכות שירות גבוהה יותר והשקעה בלקוח לשם מציאת כרטיס טיסה נוח יותר.

סוכן טוב ידע למצוא לכם את הכרטיס הטוב ביותר : משמע מחיר טוב, מינימום קוניקשיין וזמני המתנה בין טיסות, זמן טיסה קצר ביותר, כרטיס גמיש עם אפשרות לשינויים במינימום מחיר ואפשרות לביטול עם החזר כספי וכל זאת ללא התחשבות בנגזרת העמלה שלו, כי הלקוח קודם לכל.

הדרך הטובה ביותר להגיע לסוכן שכזה הוא דרך המלצות של חברים וניסיון קודם.

01bright

01bright

01bright

Utopia & Relaxation

Fun & Extreeme

Treks & Adventures

Parties & Nightlife