MaxBB MuchiBB

Paxtur Muchibus

Insurance Doctors

סיפור דרך - מסלול בצפון ארגנטינה - דורית

2.10.07 המראנו לצפון ארגנטינהאנחנו ואורית . טסנו לשדה התעופה... כרגיל, בלחץ. למרות שבפועל לא היה ממה להילחץ, עשינו צ’ק אין לפני וכל מה שנותר הוא לעלות על המטוס. הגענו לסלטה בשעות אחר הצהרים למזג אויר פנטסטי, את בואנוס איירס עזבנו במזג אויר גשום וכאן חם ושמשי, לא להאמין שזו אותה המדינה. הדרמה המרכזית של הטיול המדהים שלנו הייתה שהתיק הכחול נשאר בבית... ואנחנו נותרנו עם תיק קטנצ’יק למשך כל הטיול. תשמעו, דרמה אמיתית. מכיוון שבהתחלה באמת התייחסנו לזה ברצינות תהומית – ולא ראויה ובהמשך זה הפך לבדיחה פרטית, החלטנו שזו הכותרת הכי מתאימה לטיול שלנו בצפון ארגנטינה.

norte-argentina1

אז נתחיל.

הנפשות הפועלות בטיול שלנו הן : עמי, דורית ואורית. כלי התעבורה שלנו הוא רכב שכור מנוע 1600..
זה טיול הפרידה של אורית מארגנטינה, היא חוזרת לישראל בסוף החודש והטיול הראשון שלנו בארגנטינה, מחוץ לבואנוס איירס.

Salta
סלטה ממוקמת בצפון ארגנטינה, היא מוקפת בשלוש ארצות: צ’ילה, פרגוואי ובוליביה והיא ידועה בשם: La linda  - "היפה" בגלל הנופים היפים שלה והגיוון הגיאוגרפי שלה. אפשר למצוא בסלטה אזורים צחיחים, יערות טרופיים, הרים, עמקים שבו ממוקמת סלטה, נהרות, שמורות קקטוסים ועוד..

The 9th of July Square
בערב הנחיתה כבר סקרנו קצת את סלטה הגענו לכיכר המרכזית – הפלאזה,במקום הזה ייסד את העיר בשנת 1582 פרננדו דה לרמה. הבתים המקיפים את הפלאזה מאופיינים במרפסות מיוחדות. בכיכר עצמה (כמו בכל פלאזה מרכזית בארגנטינה) ממוקמת כנסיה ראשית. אפשר למצוא מוזיאונים רבים סביב הכיכר. אנחנו פספסנו ממצא מדהים של מומיה – נערה צעירה שנשתמרה אלפי שנים, אבל ניתן להיכנס למוזיאון בפלאזה ולראות.

הסתובבנו וחיפשנו בית קפה או משהו דומה לו כדי לאכול- היינו מורעבים, השעה הייתה 19:00 וכמעט לא ראינו נפש חיה ברחובות, כאילו כולם ישנים.. מצאנו קפה נחמד, צמוד למוזיאון בכיכר, נכנסו פנימה ורק אז הרגשנו שהטיול שלנו מתחיל... אחרי שעתיים בבית הקפה יצאנו החוצה והופתענו לראות שכל הכיכר מלאה באנשים. כניראה שהסייסטה נגמרה.

רחוב פלורידה:
רחוב פלורידה בסלטה מזכיר את רחוב פלורידה בבואנוס איירס , מדרחוב מלא באנשים , אומנות, חנויות , רוכלים . מזכיר את המדרחוב בירושלים (בתקופה שעוד הייתי ירושלמית וכולם היו נוסעים למדרחוב). רחוב שוקק חיים ואוכל.
אנחנו נעצרנו משתוממים מול עגלה של פופקורן מתוק. נשמע תמוה, אבל אנחנו היינו מרותקים לאופן שבו הכינה המוכרת את הפופקורן.

Calle Balcarce
רחוב מומלץ – למי שרוצה לחוות מוסיקה ושמחה ארגנטינאית אמיתית...
הרחוב נמצא באזור תחנת הרכבת , בעבר העובדים היו מגיעים אחרי העבודה לנוח וליהנות מה- "Milonga" ריקוד ארגנטינאי פופולארי. וכיום יש ברחוב למעלה מ 30 פאבים ,בסופ"שים  יש ברחוב שווקים . אנחנו בילינו את הערב האחרון שלנו במקום מומלץ מאוד: La Vieja Estacion ,רחוב Balcarce 885.

norte-argentina2

- Cafayate
דרך היין
נסענו בכביש מספר 68 דרומית לסלטה, לאורך הדרך ליוו אותנו הרים משוננים בצבע אדום.
קאפאייטה היא העיר החשובה ביותר בעמק, העיר מפורסמת בזכות יקביה ופסטיבל הפולקלור שבה בפברואר.
אנחנו חיפשנו יקבים לאורך הדרך , אך מצאנו אותם רק כשהגענו לעיר. נכנסנו לאחד לעשות טעימות. ולראות איך מייצרים יינות. היקבים נסגרים באיזור השעה 18:00 אז מומלץ להגיע קודם.
הדרך חזרה לסלטה עוברת דרך הרים בעלי צורות וצבעים שונים, תוצאה של המינרלים באדמה.

Cachi
הדרך ל Cachi ברובה איננה סלולה, אנחנו נסענו על כבישי עפר בנופים הרריים מדהימים. עברנו בין כפרים, הדרך הייתה מפותלת ומאחורי כל סיבוב מצאנו נוף אחר. לא היה משעמם לרגע.
בדרך נתקלנו במראה לא ברורה באחד הסיבובים ואנחנו תוהים עד עכשיו מה זה היה, משהו חדש שנעשה לא מזמן.
האיזור מאוד לא מתקדם, אבל אינטרנט מצאנו – בכל עיר שהגענו אליה אז מכאן אפשר להבין שיש הכל מהכל בכל מקום, האינטרנט הגיע לכאן וזה אומר הרבה. בעיר הזו היה לנו קשה למצוא מקום נעים לישון בו וזול, ובסוף מצאנו מלון נחמד בשם  LlqtaMawka
שילמנו 100 לזוג ו 70 ליחיד כולל ארוחת בוקר

בנוסף אפשר לבקר בכנסיה ובמוזיאון הארכיאולוגי .

norte-argentina3
שמורת קקטוסים הנמצאת בין   קצ’י לבין Escoipe כביש 83  בשמורה הזו ניתן למצוא עקבות של דינוזאורים ודגים (אנחנו לא ראינו) הקקטוסים באיזור מכונים קרדונים הם פורחים אחרי 20 שנה.
המקומיים משתמשים בעץ הקקטוס לעבודות בניה ואומנות. זהו עץ מחורר.
מכיוון שהאיזור מאוד יבש הציפורים עושות בקקטוסים חורים  ושותות מהם מים.

Santa Rosa de Tastil
עיר דרום אמריקאית קדומה, עתיקות של עיר מלפני תקופת האינקה.
אנחנו ראינו את העיר אחרי השקיעה כך שהיה קשה לראות אבל למרות זאת, הבניה הצפופה של העיר (שרידי העיר) מרשימה ביותר.

Tren de las nubas
אחד משלושה פסי הרכבת הגבוהים בעולם, היא מגיעה לגובה של 4200 מ’ ואורכה217 ק"מ
הרכבת נחנכה בשנת 1948 . והיא קישרה בין ארגנטינה לצ’ילה.
היא שימשה להעברת מינרלים. ועם השנים היא היוותה מקור משיכה גדול מאוד לתיירים.
כיום מנסים להחזיר את הרכבת לפעולה ונסיעת הניסיון שלה נערכה בשבוע הראשון של אוקטובר 07 , היא תיסע אחת לחודש

norte-argentina6

Salinas Grandes
מדבר מלח, המקומיים חוצבים במלח ועושים איתו יצירות אומנותיות.
מחכים לתיירים- ממש מקסים פה, זה לא מלוח כמו ים המלח, לפחות על פי הטעימה. זה שונה אך דומה. הים שלנו הוא הנמוך בעולם ואילו כאן מדובר בכמה אלפים של מטרים מעלה.
באיזור המדבר ראינו בית שכניראה יהייה בהמשך מסעדה וכל הכיסאות והשולחנות שלו עשויים מלח. (ממש כמו סיפור לוט..)

norte-argentina7

באחד הימים שלנו לקחנו טיול מאורגן אקסלוסיבי– וניתקענו עם המשאית למשך 4 שעות
למשאית היה גג נפתח ושירותים ושולחנות אוכל- משהו בסגנון נסיעת ספארי בקיצור התפנקות יקרה), קצת עצר לנו את השוונג. הארגנטינאים לא הוכיחו תושייה, שלחו מדריך אחד להזעיק עזרה ואחרי כמה שעות כשהוא לא חזר נשלח מדריך אחר... ובינתיים הנהג עלה לאחד ההרים לנסות לקלוט משחק כדורגל. זה היה מאוד משעשע, לפעמים אני חושבת שהארגנטינאים הם קצת כמו הבדואים, שום דבר לא מטריד אותם , הכל יהייה בסדר. אין ממה להיכנס ללחץ בסוף הכל מסתדר – אז מה אם זה לוקח 4 שעות והפסדתם את היום האחרון שלכם בסלטה, קחו הכל בכיף...
כשסוף סוף הגיעה העזרה המיוחלת היא הגיעה בצורה של מיניבוס מצ’וקמק ואת כל שאר הטרק עשינו בנסיעה מהירה כדי לעשות וי על כל היעדים בלי מים נוספים. ועכשיו מגיע הקטע הישראלי, אולי מישהו ישפוט אותנו ויגיד שאנחנו חוצפנים , אבל מנקודת המבט שלנו אנחנו קיבלנו שרות קלוקל, אז בעדינות רמזנו שאנחנו דורשים פיצוי, וקיבלנו.
והמסקנה- לפני כל טרק שאתם עושים תגידו לחברה שמוציאה אתכם שבמידה ומאיזו שהיא סיבה אתם מזמינים רמה א’ ומקבלים רמה ד’ אתם מבקשים שיחזירו לכם את פערי המחירים בין שתי החבילות .
לפי מה שהבנו זה קורה הרבה מאוד בארגנטינה.

אני לא מפרסמת פה את שם החברה כי זה מיותר הם פיצו אותנו בסופו של דבר ושום דבר רע לא קרה , בסך הכל שיפרנו את יכולותינו החברתיות- שיחקנו עם שאר התיירים יאצי, ודווקא די נהנו. אבל כדאי להיות מודעים

הטיול שלנו נגמר, חזרנו הבייתה לבואנוס איירס . ועכשיו החשק רק גבר. ארגנטינה יפהפייה וסוף סוף ראיתי את זה במו עיני.